Home > LBS, Social Media > 10 servicii LBS unde poți și este bine să-ți listezi afacerea

10 servicii LBS unde poți și este bine să-ți listezi afacerea

Dacă deții o afacere fie ea nouă sau veche, un bar, o cafenea ori o firmă de consultanță în GIS sau CAD, este bine să te preocupe “local search results“. Ce înseamnă asta? Toate aplicațiile atât online cât și mobile prin care poți căuta locații din apropierea ta, de genul celor ca Google Maps, Mapquest, Yelp și multe altele. Este foarte important ca afacerea ta să se găsească printre rezultatele acestor căutări. Sunt însă toate șansele ca afacerea dumneavoastră, să fie deja listată într-o bază de date cu Punctele de Interes (POIs) dar avantajul stăpânirii afacerii tale îți permite control asupra informațiilor care sunt transmise de către potențiali clienți.

Cele mai importante locuri în care orice persoană ce ce deține o afacere ar trebui să fie implicată sunt următoarele:

  • Google business listings – este una din cele mai populare baze de date folosită ca punct de plecare pentru cele mai multe aplicații Google Business. Legată de un cont Google, această resursă permite deținătorilor unui business să adauge o serie de informații, oferte gratuite pentru afacerea lor.  Foarte multe aplicații și servicii folosesc MashUp de la Google, astfel încât business-ul tău listat aici este un pas crucial în răspândirea și promovarea afacerii tale. Adăugați business-ul tău aici. În România acest servicu apare ca Google Locații.

  • Citysearch – în România mai puțin, dar în rest este destul de popular.  Compania oferă baza lor de date dezvoltatorilor de aplicații, ceea ce înseamnă că listarea afacerii tale aici, în baza lor de date, nu este folosită doar de către userii care folosesc serviciul citysearch ci și de dezvoltatorii care construiesc aplicații ce folosesc date de pe CitySearch. Înscrieți-vă aici și căutați  Merchant MyAccount.

  • Mapquest menține resursa “paginilor galbene – yellow pages”  –  poţi să îţi listezi afacerea pe MapQuest Yellow Pages în pagina – Directory Listing Information. Orice informaţie pe care o veţi trimite va fi verificată de/prin providerul tău de date.  Începe-ţi acum:  http://list.infousa.com/dbupdate.htm

  • Yelp – dacă te preocupă reclamele, oferirea de cupoane sau reduceri pentru useri de pe foursquare este un loc unde poţi găsi nenumărate resurse de informaţii. Foloseşte acest site cu încredere pentru aţi descrie afacerea, manageriază comentariile şi multe altele. Informaţii aici.

  • Navteq menţine resursa https://mapreporter.navteq.com/dur-web-external/ unde userii pot oferi informaţii despre actualizări, omisii, erori în baza de date de la Navteq. Adiţional cei care deţin un business pot adăuga mai multe detalii într-o baza de date a Punctelor de Interes (informaţii de contact, adresa corectă, comentarii, poze etc.).

  • Where reprezintă o altă resursă de căutare cu posibilitate de listare a afacerii tale. Poate că nu pare ca ownerii unei afaceri ar putea să-şi revendice business-ul dar dacă ai un cont înregistrat poţi menţine, adăuga şi edita informaţii şi poţi acorda diferite ponturi despre afacerea ta vizitatorilor. Mai multe detalii aveţi aici.

  • Gowalla oferă deţinătorilor unui business posibilitatea de a revendica locaţia lor, de a adăuga  mesaje, oferte speciale, care vor fi afişate când o persoană va da checkin în locaţia ta prin Gowalla. Îţi poţi crea op ştampilă a business-ului tău şă oferi reduceri şi multe altele.  Mai multe despre asta  aici.

  • foursquare – Poate că un pic mai simplist decât Gowalla dar la fel de atractiv şi în acelaşi spirit, Gowalla oferă posibilitatea de aţi atribui business-ul pentru a deţine un control asupra informaţiilor care apar pe foursquare.  Foursquare (şi celelalte aplicaţii sociale) oferă anumite instrumente de analiză a vizitatorilor, bineînţeles doar în cazul în care ai revendicat un business. Detalii suplimentare aici.

  • Truvo sau SaySo folosit în parteneriat cu NAVTEQ (like), Truvo oferă posibilitatea unei căutări locale eficiente. Mai multe despre asta aici.

  • Facebook Places – business owners  nu ar trebui să aibe doar pagină de Facebook ci ar trebui să investigheze şi să ofere anumite “best deal-uri” atractive via facebook places.  Pentru a începe, creaţi-vă pagina,  atribuiți-vă afacerea și urmăriți instrucțiunile.  Pe pagina principală Facebook… în partea de jos, la locației tale îți va apărea un buton cu  “Is this your business?” Click pe acel link. Detalii suplimentare aici.
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a comment