Home > GIS > Compania NIKE foloseşte aplicaţii GIS în promovarea produselor.

Compania NIKE foloseşte aplicaţii GIS în promovarea produselor.

Gândind într-o manieră strategică şi dornică de afirmare, binecunoscuta companie  de îmbrăcăminte sportive şi nu, numai, Nike, începând cu anul 1993-2010, a decis să folosească aplicaţii GIS, în speţă,  ESRI Business Analyst pentru a ajuta la rezolvarea unor probleme complexe de marketing.  Soluţiile GIS în privinţa aceasta  includ o aplicaţie online sigură, care să permită instrumente de informare, fiind accesibilă în întreaga companie şi bineînţeles, în filialele sale. GIS-ul  ajută firma să distribuie produsul în raport cu zonele în care sunt localizaţi clienţii.

Situat în Beaverton, Oregon, o suburbie a oraşului Portland, Nike a redefinit “piaţa pantof”. Succesul companiei atât în SUA, cât şi în întreaga lume se datorează, în parte, oamenilor săi, a proceselor  inovatoare şi a utilizării tehnologiilor de viitor.  Una dintre aceste tehnologii, este GIS-ul. Informaţii precum, clientela şi magazinele de desfacere pot fi puse pe o hartă alături de anumite informaţii legate de marketing, incluzând anumite profile ale zonelor şi chiar până la adresa clientului. În acest fel, GIS-ul devine o aplicaţie extrem de folositoarea în alegerea locului în care doreşti să deschizi magazinul, în managementul companiei şi îndeosebi, extrem de importantă în procesul de retail, de la planificare, construire, la cumpărare şi transportul produselor.

Nike a cumpărat prima licenţă ESRI în anul 1993, folosind-o în departamentul de vânzări a companiei pentru a ajuta angajaţii să înţeleagă unde au fost distribuite produsele lor.  Fiind capabil acest lucru de a fi vizualizat prin intermediul unei hărţi a dat noi perspective în distribuirea produselor pe baza informaţiilor demografice, istoria vânzărilor şi alţi factori, cum sunt şcolile, în care existau anumite competiţii sportive, deci implicit echipe care doreau echipamente.  Văzând toate aceste informaţii combinate vizual pe o hartă, procesul de luare al deciziilor este mult mai uşor, mai la obiect, decât prin comunicarea cu celelalte companii sau parteneri.

Astăzi, Nike utilizează aplicaţia Esri Business Analyst care poate fii folosită pe Internet ca o aplicaţie sigură. GIS-ul este folosit pentru a ajuta la rezolvarea problemelor complexe din organizaţie.  Business Analyst ne oferă acces la date geografice, demografice şi date privind cererea de piaţă, pe care Nike o combină cu punctul său de vedere asupra vânzărilor, a punctelor de vânzare. Folosind Business Analyst, echipele regionale ale companiei Nike, analizează respectivele hărţi şi împărtăşesc informaţiile legate de planificare cu celelalte departamente.  GIS-ul oferă o inteligenţa în afaceri care alături de strategia pieţii de retail va duce la evaluarea pieţii iar mai apoi la apariţia investiţiilor.

Procesul prin care compania Nike aplică GIS-ul poate fi folosit în orice locaţie, din moment ce datele şi aplicaţiile folosite sunt standardizate. Utilizând Business Analyst, sunt create zone de schimb de mărime apropriată folosind atât date demografice cât şi de altele furnizate prin intermediul aplicaţiei Business Analyst, împreună cu anumite puncte cu informaţii despre clienţi. Diferite rapoarte, cum sunt cele demografice, despre venituri,  cu expediţiile în fiecare zonă de interes, pot fi uşor create şi consolidate într-un simplu raport care să le cuprindă pe toate.

Soluţia GIS include o aplicaţie online securizată care poate fi accesată atât de companie cât şi de partenerii Nike, cum sunt Cole Haan, Converse, Hurley şi Umbro.  Utilizatorii Business Analyst crează rapoarte personalizate prin meniuri pull-down care să furnizeze informaţii, cum ar fi, cheltuielile de producţie, informaţii despre cercetarea pieţii sportive etc.  Partenerii nu pot să modifice baza de date, dar pot să-şi incorporeze informaţiile lor, cum sunt cele legate de locaţiile propriilor magazine, şi beneficiile folosirii informaţiei Nike în analiza propriului marketing.

GIS-ul reduce timpul şi efortul petrecut în cercetarea informaţiilor şi crearea rapoartelor. Analiza datelor oferă noi perspective şi îmbunătăţeşte calitatea şi scopul datelor în afaceri.  Astfel folosind un server-based GIS se asigură că datele pot fi accesate atât de companie cât şi de fiecare partener în parte.  Având informaţile pe care Nike le doreşte se pot întocmi rapoarte extrem de rapid. Văzând suita existentă pe piaţă şi în magazine, analizele, cum sunt site-ul de selecţie şi optimizarea pieţii, vor fi îmbunătăţite.  Accesul nelimitat la date şi la hărţi permit angajaţilor de a vedea aceleaşi informaţii simultan, putând fi împărtăşit în linii mari mai multor grupuri. Datele şi software-ul GIS au oferit o soluţie eficientă pentru Nike.  Cu ajutorul GIS-ulului, Nike are tehnologia de a fi la curent cu toate operaţiunile business de zi cu zi.

Pentru mai multe informaţii despre folosirea GIS-ului în business, vizita-ţi  www.esri.com/business!

Categories: GIS Tags: , , ,
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a comment